onsdag 4 augusti 2010

Mitt nya liv

Äntligen har jag tagit tag i mig själv! Frågan är bara hur länge det håller i... Ända sedan Molly kom har jag haft ett enormt sötsug, speciellt när jag ammade. Under graviditeten hade jag inga direkta cravings, utan jag gick jag ner för jag mådde så dåligt. Efter förlossningen tog det några veckor så var jag nere på min normalvikt igen men sen slog amningsbegäret in. Tror jag åt antingen godis eller kakor varje dag och Marabou mjölkchoklad var mitt största begär. Andreas var så trött på mina chokladkakor på fredagsmyset, haha!

Men i lördags bestämde jag att det fick vara nog... Min mamma har hållt på med viktväktarna en stund och varit jätteduktig. Så nu har jag fått låna lite böcker av henne och även om jag inte följer det slaviskt så hjälper det mig iallafall att äta bättre. Det jag gillar med viktväktarna är att man får äta, man kan t.o.m. unna sig något bara man håller sig inom sin gräns. Jag struntar dock om jag går över gränsen om jag vet att det beror på mat, det är sockret jag måste få bort. Än så länge går det ganska bra, sen i lördags har jag bara kostat på mig en halv glass.

Jag har även börjat att promenera mycket mer. Andreas har i några veckor haft som mål att gå över tiotusen steg varje dag. Jag har vart väldigt lat med det där men sen i söndags har jag gått minst tiotusen steg varje dag. Igår började även handbollen och snart börjar Challes pass så kampen har börjat!

2 kommentarer:

  1. Duktig du är Anna! :)
    Syns vi ikväll på handbollen?
    /Challe

    SvaraRadera
  2. Tack! Andreas jobbar så ikväll kan jag inte:( Får bli promenad idag istället!

    SvaraRadera