fredag 29 oktober 2010

Cheeriospyssel


Det enda Molly vill göra just nu är att läsa böcker. Inga andra lekar är speciellt roliga någon längre stund men läsa kan hon göra hur länge som helst. Eftersom jag börjar bli lite småtrött på de tre Mollymusböckerna vi har så tänkte jag att vi skulle pyssla idag.

Att göra halsband av Cheerios (ofarligt om bebisen stoppar i munnen) har jag läst kan vara bra för fingerfärdigheten och lät som en kul idé, så det provade vi. Jag hade t.o.m. gett henne mellanmål innan så att hon inte skulle vara hungrig. Men jag tror det här pysslet passar sig bättre för bebisar som inte har riktigt lika stor aptit som Molly. Hon dök ner i skålen med Cheerios med en gång och det var inte för att pyssla om man säger så. Den enda gången hon var intresserad av halsbandet var när flingorna i skålen var slut, då började hon gnaga på det istället! Så någon lek blev det inte, däremot ett extra mellanmål!

2 kommentarer:

  1. Haha!! Men var glad att Molly gillar böcker. Jag försöker å försöker att få läsa för Charlie men han bara knycker boken, stänger den och slänger i väg den. Han lär inte bli så smart när han blir stor. Man får ju ångest över all den här du-måste-läsa-för-ditt-barn-paniken som alla håller på med :(

    SvaraRadera
  2. Haha, det behöver du nog inte oroa dig för...och han kanske blir street smart istället, vilket inte alla bokmalar är!

    Men du har rätt det är väldigt mysigt att hon gillar böcker för man får en så go kramstund när hon sitter i knät och tittar!

    SvaraRadera